Ben olmalıyım biraz

Kulağıma çalınan şarkı
Kalbimden çaldığı anıları
Aklıma koyarken
Okuduğum kitabı anlamaya çalışmak gibiydi
Yaşamak

Babam askerdi
Saatler günü devirirdi
Ve ben tuttuğum gece nöbetleriyle övünürdüm

Anlamayı anlamaya çalıştığım zamanlardı.

Dışarıdaki sesleri anlamaya çalışırken
İçimdeki melodiyi kaçırdığımı farkedip
Korkunç bir gürültü ortasında kalırdım
O anlarda sokağımızdan geçen eskici kurtarırdı
Cama koşar, verilen eskilere bakardım

Annem küçükken beni eskiciye vermekle tehdit ederdi
Bense büyüyünce evimizdeki eskimişliği vermek isterdim

Belki sadece bir eskici evlenir benimle derdim
Eskiciler eski şeyleri sever sanardım.

O zamanlarda annemi üzmek
Son sayfasının olmadığını bir romanın
Son sayfaya gelince farketmenin hüznü gibiydi

Ve yaramazdım ben, kötü kızdım
İmgelerin peşinden koşarken
Ucuz şaraplara takılıp düşerdim
Filmlerdeki ucuz adamları sever
Aşık oldukları ucuz kadınlar olmak isterdim

Eskiden
Eskiyken ben.


Yorumlar

Yorum Gönder